הישג חרדי • חוק פטור ממע"מ עבר למושב הבא

    אבי יעקב No Comments on הישג חרדי • חוק פטור ממע"מ עבר למושב הבא
    23:36
    13.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: מי יהיה הממשיך? נחשפת צוואתו של האדמו"ר מביאלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הישג ענק לנציגות החרדית: חוק מע"מ0 לא יובא להצבעה במושב זה לאחר שמאבק האופוזיציה בועדת כספים הצליח והקואליציה לא הספיקה להסיר את ה-2000 הסתיגויות שהניחה הקואליציה.

    חבר ועדת הכספים ח״כ יעקב ליצמן אמר בשמחה "ניצחנו את בריונות הממשלה, בראשות לפיד וסלומיאנסקי. הוכחנו אחדות במאבק חסר פשרות ואחריות של האופוזיציה לאורך כל הדרך".

    עמיתיו לסיעה שמחו לא פחות. לדברי ח"כ אשר "התעקשותו של לפיד להפלות את החרדים בחוק המע"מ שעליו שם את כל כובד משקלו, פגעה ביוקרתו ובמעמדו הפוליטי פגיעה קשה שלא במהרה יתאושש ממנה. זה בהחלט היה יירוט מוצלח".

    תדובת יש עתיד היתה קצרה: "יאיר לפיד שר האוצר ימשיך להלחם למען הזוגות הצעירים ונגד הפחדנות והסחטנות והעליבות של מפלגת העבודה והחרדיות שחברו יחד למנוע מזוגות צעירים לממש דירה. לפיד נחוש להמשיך ולהעביר את החוק גם אם זה יקרה במושב הבא".

    ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל אומר כי אין חדש תחת השמש. תכנית לפיד נדונה מראש לכישלון. הקריטריונים לא היו ברורים ויצרו מלכתחילה בוקה ומבולקה. מראש יש סכנה שבג״צ מצד גורם כזה או אחר יגרום לביטולה. בעיה חמורה עוד יותר הינה איך בכל מקום ומקום לחשב את העלות עבור רוכש הדירה, מה שעשוי מאוד לגרום לפרצות לא בריאות, שלא לדבר על ביורוקרטיה מכאן ועד להודעה חדשה. וכעת, בעקבות מלחמת צוק איתן, נשאלת כמובן השאלה האם בכלל יש מצב שהמשק הישראלי יוכל לממן עלות אדירה של כ 2.5 מיליארד שקלים ולהגדיל את הגרעון התקציבי שמן הסתם ייגרם בעקבות המלחמה. הצעתי – לעבור לאלתר מקריטריונים סקטוריאליים , הבעייתיים לכשעצמם, לקריטריונים גאוגרפים. ובמילים אחרות – מי שירכוש דירה, נניח, מדרום לקו גדרה- אשדוד, או מצפון לקו יוקנעם , יזכה להטבה. זה יהיה גם אחיד לכולם, גם צודק, גם עושה אפליה מתקנת לפריפריה, גם יוצר תמריץ לאוכלוסיות חזקות לעבור לפריפריה ולא פחות חשוב – גם כלכלי הרבה יותר נכון, זאת משום שהטבה זו תגלם בתוכה סכומים משמעותיים שממילא הממשלה תצטרך להזרים לשיקום הפריפריה.



    0 תגובות